Trump: ‘İran’daki Üç Nükleer Tesisi Tamamen Yok Ettik’
ABD Başkanı Donald Trump, geçen ay gerçekleştirilen hava saldırıları sonrasında İran’daki Fordow, Natanz ve İsfahan nükleer zenginleştirme tesisleri hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Trump, bu tesislerin tamamen yok edildiğini ve İran’ın bu tesisleri yeniden faaliyete geçirmesi durumunda, yıllar süreceğini ve eski haline getirmek yerine yeni yerlerde sıfırdan başlamanın daha mantıklı olacağını ifade etti.
Bu açıklama, ABD medyasında yer alan ve ‘sadece bir tesisin yok edildiği’ şeklindeki haberlerle çelişiyor. NBC News, geçtiğimiz günlerde ABD’li yetkililere dayandırdığı haberinde, saldırıların sadece bir tesisin yok edilmesine yol açtığını ve diğer iki tesiste hasarın sınırlı olduğunu belirtmişti. Yetkililere göre, hasar gören bu iki tesis, İran’ın istemesi durumunda birkaç ay içinde nükleer zenginleştirmeye devam edebilecek durumda olduğu aktarılmıştı.
